Як правильно розмовляти з колекторами по телефону?

Багатьох боржників, які не змогли повернути позику кредитної організації, цікавить питання, як правильно розмовляти з колекторами по телефону, щоб спілкування кожного разу не перетворювалося в стресову ситуацію. Якщо ваш борг по кредиту був переданий / проданий банком колекторській фірмі, то деякі моменти спілкування з колекторами вам корисно буде знати, щоб спокійно реагувати на їхні телефонні дзвінки.

Якщо ви хочете не відчувати страх перед особистою зустріччю і спілкуванням по телефону з колекторами, вам слід заздалегідь підготуватися і знати, що відповідати на їхні запитання, як себе вести і що говорити. Ця стаття допоможе вам дізнатися, як правильно вести переговори з колекторськими агентствами.

Хто такі колектори і коли вони мають право дзвонити боржникові?
Як слід розмовляти з колекторами по телефону?
Як розмовляти з колекторами при особистій зустрічі?
Чому колектори і банки не подають відразу позовну заяву в суд?
Як законно не платити кредит, якщо борг переданий колекторам
Хто такі колектори і коли вони мають право дзвонити боржникові?

Колектори — це представники спеціалізуються на поверненні боргів організацій. Їх робота переслідує єдину мету — будь-яким законним способом повернути борг позичальника перед банком. На початковому етапі роботи, в більшості випадків, колектори спілкуються з боржниками в телефонному режимі, використовуючи психологічний тиск, а іноді ті чи інші форми шантажу і навіть погрози. Слід знати, що якщо боржник не справляється зі своїми зобов’язаннями, і банк «передає» неплатника колекторській фірмі, останнім надаються всі персональні дані боржника: ПІБ, адреса проживання, номери телефонів (мобільні, робочі, домашні), місце роботи, відомості про належне майно , інформацію про сімейний стан …

Перша офіційна колекторська компанія з’явилася в Росії близько 11 років тому, тому в нашій країні колектор — це порівняно молода професія. На зорі становлення ринку колекторських послуг колектори часто використовували досить агресивні методи витребування боргів, тому термін «збір боргів» складно було застосувати до їхньої роботи, ближче за змістом звучало «вибивання боргів». На сьогоднішній день ситуація змінилася, ринок став більш цивілізованим, і можна сказати, що грамотний колектор — це не тільки збирач боргів, а й, певною мірою, юридично грамотний консультант, який може допомогти неплатнику виплутатися з ситуації, що склалася і вирішити фінансові проблеми з власником кредиту. Грамотний колектор може запропонувати боржнику всілякі схеми повернення позики, але його головне метою все одно залишається отримання грошей в досудовому порядку.

В даний час практично більша частина колекторських агентств працюють як агенти кредитора (банку), здійснюючи збір проблемних боргів за агентську винагороду, що представляє собою, як правило, відсоток від суми стягнутої з боржника заборгованості за кредитом.
Як слід розмовляти з колекторами по телефону?

Якщо ви прострочили кілька обов’язкових щомісячних платежів по кредиту, уникаєте зустрічі і переговорів з представниками банку для обговорення варіантів виходу їх ситуації, що склалася, не досягнули влаштовують обидві сторони домовленостей, то ваш борг може бути перед колекторській фірмі. Як тільки це відбудеться, будьте впевнені, в самий найближчий час вам почнуть надходити дзвінки від колекторських агентств, і повинні бути готові розмовляти з колекторами по телефону.

Ми радимо вам ще до настання цього моменту зайнятися ретельним вивченням кредитного договору. Наприклад, варто звернути увагу на наявність в договорі пункту, про те, що банк має право передачі простроченої заборгованості колекторським фірмам, і на яких умовах. У разі якщо такого пункту в кредитному договорі немає, то договір не зобов’язує вас спілкуватися з колекторами, тобто телефонні дзвінки від колекторського агентства або приватне переслідування вас колекторами будуть вважаються протизаконними діями. Але якщо в кредитному договорі прописаний пункт про те, що банк має право передавати борг колекторам, то дзвонити і намагатися отримати від вас заборгованість по кредиту колектори в праві. Однак, при телефонному дзвінку від них, не потрібно кидати трубку, психувати і переживати, важливо знати кілька простих і важливих правил при спілкуванні з ними:

В першу чергу тримайтеся спокійно і впевнено! Потрібно взяти себе в руки і перестати нервувати, не слід впадати в паніку, або метушитися. Не потрібно йти на поводу провокацій з боку колекторів. Майте на увазі, що якщо колекторська фірма діє від банку, у них є вся особиста інформація про вас, як про боржника.
Перед початком розмови спокійним тоном треба запитати у колектора, в якій фірмі він працює, його посаду, прізвище та ім’я. Всю інформацію записуйте на папері і обов’язково перевірте її достовірність, для чого просто передзвоніть в компанію, яку озвучив колектор, і уточніть, чи дійсно ця людина працює у них. В інтернеті не зайвим буде прочитати відгуки про колекторської компанії. Запам’ятайте, якщо колектор не хоче представлятися і озвучувати ваші дані, то відразу, не роздумуючи, кладіть трубку.
Уважно стежте за тим, що ви говорите — колектори ведуть запис розмов, тому будь-яка грубість, образи чи погрози колектора можуть обернутися проти вас на суді (якщо до нього дійде).
Навіть не намагайтеся розжалобити співрозмовника, так як отримання грошей для колектора є його роботою. Чи не увиливайте, а відразу скажіть про ваші наміри щодо прострочених платежів по кредиту.
Слід усвідомити, що якщо колекторська фірма сама не звернулася до суду для стягнення боргу, то це означає, що судові розгляди невигідні для неї, оскільки займе дуже багато ресурсів і часу, проте, життя вам зіпсувати телефонними дзвінками вони можуть.
Як розмовляти з колекторами при особистій зустрічі?

Перш за все, якщо сталася особиста зустріч з колектором, слід зберігати спокій і самовладання. Пам’ятайте, що колектори можуть використовувати різні психологічні прийоми, щоб «вибити» у вас борг, тому деколи йдуть навіть на протизаконні методи, як наприклад шантаж і погрози. Це безумовно неприємно, і не кожна людина готова збережуть холоднокровність при такому пресингу і провокації, і спокійно розмовляти з колекторами при особистій зустрічі.

Згідно із законом, якщо боржник відмовляється виплачувати борг банку, то колектори мають право за все на два методу стягнення — або повідомлення і переговори з боржником, або подача позову до суду. Але, як ми згадували вище, подача судового позову не завжди економічно виправдана для колекторської компанії, тому вони і починають психологічний пресинг боржника, сподіваючись без додаткових витрат «вибити борги».

Якщо ви вже з’ясували, що ваш «проблемний кредит» був переданий в колекторську фірму, і скоро потрібно чекати представників колекторського агентства, ми рекомендуємо проконсультуватися з юристом з кредитних питань, який розповість, які у вас права, як повинен представитися колектор, який пакет документів він зобов’язаний подати, для того щоб на законних підставах вимагати від вас погашення боргу.
Під час особистої зустрічі попросіть колектора пред’явити документ, на підставі якого він зібрався взаємодіяти з вами особисто, таким договором може бути договір переуступки боргу (агентування, надання послуги банку), щоб упевнитися, що він має право вести переговори по вашій справі, а також, щоб з’ясувати особу представника колекторського агентства. У разі якщо даний документ відсутній, ви без сумнівів можете відмовитися від зустрічі і перенести її до моменту, поки колектор не підготували для пред’явлення необхідні документи згідно зі статтею 385 ЦК РФ «Докази прав нового кредитора». Краще завчасно призначити дату зустрічі, так як в цьому випадку ви отримуєте законне право не розмовляти навіть по телефону, і взагалі не брати трубку до призначеного дня.

Антиколекторів Росія — чорний список колекторських номерів телефонів

Коли ви приходите на зустріч, слід детально вивчити всі документи, ретельно їх вичитуючи, не упускаючи навіть коми. Будь-яка помилка або помилка є вагомим аргументом для відмови і перенесення зустрічі, так як такий документ є недійсним, тобто не має юридичної сили.

У будь-якому випадку, пам’ятайте, завдання колектора отримати від вас гроші, для чого він буде всіляко виводити вас з рівноваги і зони комфорту, провокуючи на скандал. Співробітники колекторських агентств прекрасно підготовлені і мають в арсеналі безліч психологічних прийомів, якими обов’язково скористаються під час особистої зустрічі і телефонні розмови з боржником, обов’язково майте це на увазі і постарайтеся бути готовим до психологічного пресингу.
Чому колектори і банки не подають відразу позовну заяву в суд?

Коли банк звертається до суду про стягнення боргу з неплатника, відбувається автоматичне розірвання кредитного договору. Що це означає для боржника? А то, що штрафи і відсотки по кредиту перестають нараховуватися. Судові розгляди можуть тривати досить довгий час, тому боржники можуть свідомо затягувати цей процес. Не виключається, що суддя прийме до уваги вагомі доводи боржника і встане на його сторону, скасувавши відсотки по кредиту і штрафи. У таких ситуаціях банк може отримати лише тіло кредиту, без відсотків за його користування. Нерідко і основний борг позичальник може віддавати досить довгий час. Так наприклад, на підставі доведених фактів погіршення фінансового становища боржника, суд може призначити безпроцентну розстрочку до 5 років (на добровільне виконання рішення суду), так звану судову реструктуризацію боргу. Банку це точно невигідно!

Є й інша одна досить поширена причина, по якій банк не завжди звертається до суду — це відсутність підписаного позичальником кредитного договору. Такий стан можливо, коли боржник користується кредитною карткою, отриманої від банку поштою, без укладення письмового кредитного договору, людина може зняти гроші коли йому завгодно. У цьому випадку, у банку є мінімальні шанси отримати свої гроші черга суд, так як немає власне паперового кредитного договору і довести, що боржник порушує умови договору практично неможливо.

Саме з цих причин банки передають права на кредит колекторським агентствам, а останні, в свою чергу, користуються тим, що боржники не знають своїх прав і законодавства.

Так наприклад мало хто з користувачів кредитних банківських продуктів знає, що 1 липня 2014 року набрав чинності Федеральний закон від 21.12.2013 N 353-ФЗ «Про споживчий кредит (позику)», який наділяє позичальників і кредитні організації новими правами і обов’язками, захищаючи інтереси боржників, і в той же час захищає банки від недобросовісних позичальників.

Банк може подати позов до позичальника

У новому законі описаний процес переуступки банками кредитів організаціям, які займаються стягненням заборгованості (колекторським агентствам), так наприклад, колектори не мають права розголошувати персональні дані боржника і відомості становлять банківську таємницю, зобов’язані забезпечити конфіденційність.

Новий Федеральний закон «Про споживчий кредит» обмежує дзвінки, SMS-повідомлення, і особисті зустрічі колекторів з боржниками строго певним часом: з 8 до 22 години в робочі дні та з 9 до 20 годин у вихідні та святкові дні.
Підводячи підсумок нагадаємо — якщо вам почали дзвонити колектори, в першу чергу вивчити свій кредитний договір і зверніться за допомогою до юристів-антиколекторів, щоб отримати грамотну консультацію щодо ваших прав і шляхів вирішення проблеми заборгованості.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

19 − пять =