Страховику доведеться платити за все помилки автолюбителя

Страховику доведеться платити за все помилки автолюбителя. Держава зробив черговий наступ на страхові компанії. Зокрема, зовсім недавно юристи Верховного Суду порахували, що багато норм страхових договорів просто суперечать Цивільному Кодексу держави. Особливо це стосується КАСКО. Але нові законопроекти можуть пом’якшити всі тяготи водіїв. Зокрема, навіть якщо автомобілем керували в момент ДТП не ви, це вже не матиме значення. Страховики будуть зобов’язані відшкодувати збитки навіть у разі знаходження за кермом людини, в поліс не вписаного. Крім того, страхова компанія більше не зможе відкрутитися від виплати збитку навіть в тому випадку, коли клієнт залишив всі документи в знищеної в результаті ДТП машині. Клієнт матиме рацію у всіх випадках.

Крім іншого, юристи готують поправки в законах, в результаті чого страховим компаніям доведеться відшкодовувати не тільки вартість ремонтних робіт, а й приведення автомобіля до товарного вигляду, втраченим в результаті аварії. Робоча група на даний момент займається вдосконаленням спеціального закону, в якому міститься дуже важлива для автомобілістів поправка. Там йдеться про те, що обов’язковий елемент практично будь-якого страхового договору (обов’язкова присутність в автомобілі людини, на якого оформлена страховка) не входить до складу жодного закону РФ. А це означає, що даний пункт договору прямо суперечить Цивільному кодексі України. У разі прийняття закон буде прив’язувати нещасливе КАСКО не до людини, а до конкретного автомобіля.

Здається, що Верховний Суд підготував для автомобілістів розкішний подарунок. На жаль, в нашій країні це нічого не гарантує. Зокрема, все йде до того, що в разі прийняття такого якісного закону спритні страховики просто підвищать ставки за висновками страхових договорів. Зокрема, керівництво андеррайтингу «Альфа Страхування» визнає, що державна ініціатива наведення порядку в настільки каламутною області гідна усіляких похвал. Однак бізнесмени вважають, що деякі з ініціатив можуть негативно позначитися не тільки на самих страхових компаніях, а й на їх добропорядних клієнтів. Справа в тому, що витрати компаній неминуче виростуть — як виростуть витрати клієнтів за рахунок збільшення процентної ставки по страхуванню. Від такого подорожчання, втім, постраждають і самі страховики, так як кількість клієнтів неминуче знизиться. Крім цього, вкрай негативно це відіб’ється на сфері автомобільного кредитування, так як чимало клієнтів можуть просто відмовитися від покупки такого дорогого через страховки автомобіля. Зрозуміло, що від різкого скорочення кредитного портфеля постраждають самі автодилери.

У страховому товаристві «Допомога» з такою думкою повністю згодні. Вони думають, що Верховний Суд прийняв не дуже зважене рішення. Особливо спраглих прибутку діячів обурює факт скасування важливості знаходження за кермом саме ту людину, на якого і була оформлена страховка.
Найбільше запитань викликає те, що в законопроекті нічого не говориться про вік і стаж водіїв. А адже найважливішим чинників ризику можна визнати обидва цих обставини. Якщо закон змусить страхові компанії відмовитися від прийняття до уваги віку і стажу, то останні тут же переглянуть всю свою тарифікацію. Зокрема, «бонуси» за стаж і водіння без аварій приберуть негайно. Таким чином, навіть досвідченим водіям доведеться платити за поліс більше його нинішньої вартості.

Наприклад, велика частина агентів в страховій компанії «Альянс» абсолютно впевнена в тому, що при введенні закону, який буде зобов’язувати страховиків проводити виплати навіть в разі управління автомобілем тим водієм, який не був вписаний в поліс, негативно позначиться на вартості самого поліса. У сукупності з необхідністю оплачувати відновлення товарного виду автомобіля це може спричинити необхідність збільшення вартості поліса мінімум в два рази. Однак фахівці в компанії «Автолокатор» дотримуються куди більш оптимістичних поглядів. Вони вважають, що тарифи можуть бути підвищені максимум на 1/3. І навіть тоді ціни навряд чи протримаються на такому високому рівні досить довго, так як страховикам доведеться боротися за своїх стрімко витікають клієнтів.

Нові умови, як вони вважають, найбільш болісно позначаться тільки на банківському секторі. Якщо ж врахувати, що більша частина страхових компаній створена тими ж банками з метою залучення клієнтів і збільшення прибутку, то можна не сумніватися в тому, що тарифи не буде підвищено в абсолютно астрономічних межах. Крім іншого, рішення суду явно дозволить повністю переосмислити розстановку сил на страховому «фронті». Найгірше буде дрібним страховим компаніям в регіонах, яким буде надзвичайно непросто втриматися в бізнесі. Гіганти страхування з великих міст більш стійкі, але зле може припасти навіть їм.

Але в будь-якому випадку ніякої мови про дійсно серйозному «прижатии» страхових компаній мови не йде. Держава абсолютно справедливо вважає, що виплати з автострахування не такі істотні, щоб негативно відбитися на багатомільярдних оборотах в даній області. Так що утиском страховиків ніхто поки займатися не збирається. Справа в тому, що в нашій країні вони виплачують тільки половину від отриманої по страховці суми державі, тоді як в тій же Європі дана цифра може перевищувати 2/3.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

4 × 5 =