Бонус-малус, або страхова система, яка в Росії не працює

Бонус-малус, або страхова система, яка в Росії не працює. Близько 13 років тому страхова компанія з ПАР Discovery ледь могла звести кінці з кінцями. У той час страховий ринок ПАР знаходився на стадії формування, тому він був цікавий для багатьох великих фірм. У таких жорстких умовах конкуренції Discovery вирішила ризикнути і випустила на ринок абсолютно новий продукт, що в підсумку дозволило їй позбутися від конкурентів і заробити шалені суми грошей. А ще продукт Discovery дозволив підвищити безпеку на дорогах. Ми вирішили проаналізувати, чи можна повторити щось подібне в умовах нашої країни? Продукт Discovery був класичний варіант бонус-малус — системи знижок, яка має на увазі зміна розмірів премії залежно від страхової історії клієнта.

Це означало приблизно наступне: чим довше водій не потрапляє в аварії, тим менше він платить по страховці. Сьогодні страхові компанії з ПАР надають своїм клієнтам можливість установки на їх транспортні засоби спеціального телематической системи, що фіксує манеру водіння, а саме: різкість гальмування, швидкість, водіння в нічний временя і т.п. Ця інформація дозволяє страховикам привласнювати водіям певний клас для обчислення страхової премії, а також вказувати водієві на його промахи за кермом, що в підсумку підвищує рівень безпеки на південноафриканських автодорогах.

Якщо клієнт страхової компанії робить все на «відмінно», то йому зараховують бали, які можна витратити на покупку продукції партнерів страхової компанії або на придбання інших страхових послуг. Крім того, компанії пропонують своїм клієнтам і інші цікаві бонуси. Наприклад, Discovery надає клієнтам, які ведуть здоровий спосіб життя, знижки на авіаперельоти і проживання в готелях. Єдиний мінус такої системи — все блага, які вона надає, не поширюються далі автострахування.

Що стосується ринку страхування нашої країни, то йому точно не завадили б якісь свіжі рішення. В даний час ринок страхування перебуває у фазі застою, оскільки росіяни не дуже довіряють страховим компаніям і не прагнуть користуватися їх послугами. Головні продукти автомобільного страхування вичерпуються, а на зміну їм приходять не краще альтернативи.

У європейських країнах такої проблеми немає. У всякому разі там, де діє система бонус-малус. Наприклад, в Швейцарії існує єдина система бонус-малус, а в Великобританії кожна страхова компанія розробляє свою систему. У ряді держав для визначення класу водія враховують його вік і навіть потужність авто.

Деякі вітчизняні страхові компанії також використовують цю систему. Наприклад, страхова компанія «Альянс» надає подібні послуги для водіїв автомашин BMW. Клієнти в рамках даної програми самі визначають річний пробіг їх авто і за умови встановлення необхідного обладнання отримують значну знижку за полісом КАСКО, а також інші бонуси: допомога у відновленні картини дорожньо-транспортної пригоди, цілодобову техпідтримку, пошук викраденого авто і т.п. Приблизно за такою системою працює компанія «Ренесанс страхування». За словами її віце президента, ця система дозволяє заощадити до половини вартості КАСКО.

Однак слід зазначити, що в даний час така послуга доступна тільки для заможних власників авто, а інші страхові послуги, наприклад медичне страхування, залишаються як і раніше незатребуваними. Це пояснюється низькою культурою страхування в Росії. На думку багатьох експертів, найближчим часом навряд чи варто очікувати появи якихось нових і незвичайних пропозицій на ринку страхових послуг.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

4 × 3 =