А чи варто страхувати водний транспорт?

А чи варто страхувати водний транспорт? Літо неодмінно асоціюється з відпочинком на морі, який, в свою чергу, супроводжується заняттям різними водними видами спорту і розвагами. Риболовля, яхтові регати, дайвінг і просто прогулянки на катері немислимі без використання водних видів транспорту. До того ж наявність човна або яхти стало додатковою ознакою високого статусу серед населення нашої країни.
Переваги володіння водним транспортом
Спільне заняття яхтовим спортом дозволяє не тільки весело провести час, а й створити згуртовану команду однодумців і перевірити свої сили на воді, відчувши себе справжнім морським вовком. Зміст власної яхти або великого катера вимагає досить солідною витрати грошових коштів. Саме тому багато власників водного виду транспорту охоче здають його в оренду для весільних прогулянок і фотосесій, а також організують різні розважально-відпочинкові тури.

З огляду на високу вартість водного транспорту, постає питання доцільності його страхування. Не має значення, наскільки активно експлуатується судно: чи варто в ангарі або круглий рік бере участь в регатах, воно завжди піддається ризику пошкодження. Ці ризики можуть носити як традиційний характер: пожежа, повінь, ураган, зіткнення з іншими об’єктами, пошкодження, пов’язані зі спуском на воду, так і бути вельми неординарними і здаватися на перший погляд малоймовірними — зіткнення з людьми або тваринами або падіння літального апарату.

Для чого необхідно страхування
Страхування водного транспорту допомагає судновласнику у вирішенні деяких важливих моментів. Для того, щоб безперешкодно заходити в порти інших держав, потрібно поліс обов’язкового страхування щодо третіх осіб з більшим чи меншим лімітом страхової суми. Ваш агент допоможе підібрати оптимальний страховий поліс. Наприклад, якщо вам потрібно зайти в грецький порт, від вас можуть зажадати страховий поліс щодо фізосіб поза судна з лімітом в 300 тис. Євро, щодо персоналу судна і осіб на борту — з лімітом в півсотні тисяч євро і 90 тис. Євро — в разі нанесення вашим судном шкоди екології.

Якщо ваш страховий поліс передбачає оплату послуг з надання порятунку і транспортування пошкодженого судна, це дозволить не турбується про витрати, які виникнуть під час рятувальної операції. Для цього необхідно лише визнання нещасного випадку страховим, і в будь-яку точку світу до вашого судну відправлять досвідченого сюрвейера для огляду пошкоджень. Крім того, якщо судно неможливо буде транспортувати, страховик оплатить витрати на доставку ремонтної бригади до місця стоянки плавзасобу і візьме на себе транспортні витрати, а також митне очищення деталей, необхідних для ремонту судна.

Якщо ж вашому плавзасобу було завдано шкоди третіми особами, страхова компанія оплатить витрати, пов’язані з наданням юридичних послуг та представництвом на судових засіданнях. В межах страхового договору вам буде відшкодовано завдані збитки і оплачені всі судові витрати, пов’язані з розглядом справи.

Страхування маломірних суден
Одним з актуальних питань, що стосуються страхування водного транспорту в Росії, стає питання про страхування маломірних суден. Ринок надання страхових послуг пропонує як стандартне КАСКО, так і додаткові опції. Наприклад, страхування робочого і пасажирського складу, а також страхування їх майна.

Вартість страхового поліса буде залежати від переліку страхових випадків та технічного стану судна. Крім того, можуть враховуватися район плавання судна і то, в яких умовах воно зберігається. Найдешевший поліс покриє витрати в разі зіткнення, посадки на мілину і затоплення. Однак якби стихійне лихо або поломка, такий поліс буде марний. Для того, щоб гарантувати відшкодування шкоди в разі поломки гвинтів, помилки ремонтного складу та інших випадків, страховики рекомендують купувати поліс, який гарантує захист «від усіх ризиків». Стандартне покриття витрат обійдеться в 0,35% для нових великих яхт, для суден з підвісним мотором — до 2-3%.

Незважаючи на те, що представники страхових компаній рекомендують страхувати судна на цілий рік, багато судновласників купують поліс тільки на період навігації. Як правило, це відрізок теплої пори року з травня по жовтень. Деякі продовжують страховий поліс ще на якийсь період, побоюючись непередбачених випадків під час транспортування плавзасоби в ангар до наступного сезону. Таким чином, господар судна може вибирати термін дії страхового поліса від одного до дванадцяти місяців.

Щоб правильно вибрати компанію-страховика і поліс, який забезпечить спокій за своє судно, власник сам повинен визначити, яким ризикам може бути підданий його водний транспорт.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

3 + пятнадцать =